СТАТТІ - СВИНЦЕВО-КИСЛОТНІ БАТАРЕЇ – «ЖИВА ЛЕГЕНДА В СУЧАСНОМУ СВІТІ

Свинцево-кислотні батареї з'явилися на пару десятиліть раніше автомобілів. Хоча з позаминулого століття конструкція машин змінилася до невпізнання, структура АКБ залишилася практично неизменимой.
Що спільного у свинцево-кислотних, гелевих та «гелієвих» АКБ
У 1970-ті роки інженери сконструювали свинцево-кислотні батареї, в яких замість кислоти роль електроліту виконує гель, або ж використовуються спеціальні сепаратори з кислотою (про схему роботи обслуговується батареї дивіться тут). Корпус зробили майже герметичним, використавши клапани для виведення газів. Ці нові акумулятори отримали назву «гелевих».Вони стали родоначальником т. н. необслуговуваних батарей: не потрібно стежити за рівнем електроліту, регулярно додаючи кислоту. Втім, необслуговувані гелеві АКБ залишаються свинцево-кислотними батареями, доповнивши старих обслуговуються побратимів, які досі затребувані. В народі часто назва гелю плутають з газом гелій, з-за чого необслуговувані АКБ помилково називають «гелієвими».
Аргументи «за» в студію!
Свинцево-кислотні АКБ довго застосовуються в техніці з-за своїх виграшних характеристик. Звернемо увагу на сильні сторони:- прості у виробництві і не дорогі;
- ККД становить 80-90%;
- видають велику силу струму при коротких розрядах, зберігаючи стабільне напруга;
- самий слабкий саморозряд серед усіх існуючих типів батарей (від 3 до 20% в місяць);
- не вибагливі в експлуатації (більшість працює від 40°C морозу до 40°C тепла, відсутній ефект пам'яті);
- при дотриманні правил користування можуть витримати безліч неглибоких циклів «заряд-розряд»;
- довговічні при дбайливому відношенні.
Є над чим задуматися або про недоліки легендарної АКБ
Крім сильних характеристик, свинцево-кислотні батареї володіють і слабкими показниками. Це спонукає науковців працювати над удосконаленням. А поки, користуючись подібними АКБ, ми повинні знати основні недоліки:- не зберігаються розрядженими;
- обмежено кількість циклів повного розряду (глибока розрядка шкодить);
- серед інших батарей найнижча энергоплотность на 1 од. маси та об'єму;
- не бажані режими швидкої зарядки (рекомендовано 8-16 годин);
- різке зниження віддачі великої сили струму при низьких температурах (АКБ працює, однак доводиться враховувати низькотемпературний фактор);
- тривале використання в жарких умовах зменшує терміни експлуатації (хоча при цьому виділяється максимальна сила струму);
- обслуговувані акумулятори вимагають додаткової уваги щодо безпеки використання (можлива витік кислоти, кислотний опік, вибух під час перегріву);
- свинець і кислота забруднюють навколишнє середовище.
Інші статті
- Сидіння Cametet (Канада): комфорт і надійність для вашої технікиПродукція Cametet (Канада) — це еталон якості, комфорту та надійності.Повна версія статті
- Двигун OM 366 та його модифікації: надійність та довговічність у кожній деталіДвигун OM 366 — це легендарний дизельний силовий агрегат, розроблений і випущений компанією Mercedes-Benz у 1980-х роках. Він належить до серії OM 300, яка відома своєю надійністю, простотою обслуговування та тривалим терміном служби. Двигун широко використовувався в вантажівках, автобусах, сільськогосподарській та промисловій техніці, що зробило його популярним вибором для тих, хто шукав міцність та витривалість.Повна версія статті