13.система охолодження камаз
Система охолодження складається з рідинного насоса, вентилятора з керованим гідравлічним приводом (гідромуфта приводу вентилятора, регулятор-вимикач гідромуфти), радіатора з жалюзі, розширювального бачка, термостатів, контрольно-вимірювальних приладів, порожнин і каналів у блоці циліндрів і головках і трубопроводів.
Жидтстной насос відцентрового типу створює постійну циркуляцію рідини в системі охолодження двигуна. Він встановлений на передньому торці лівого блоку циліндрів двигуна.
У корпусі насоса на кулькових підшипниках встановлено вал. На передньому кінці вала закріплено шпонкою двохструмкової шків. На протилежному кінці вала напрессована і закріплена гайкою крильчатка насоса. Вал насоса приводиться в обертання за допомогою клинопасової передачі від шківа колінчастого вала двигуна. Порожнина в корпусі насоса під крильчатку герметизована сальником, що складається з корпусу, гумовою ущільнювальної манжети, разжимной пружини і графітового кільця. Сальник запресований в корпусі водяного насоса, а його кільце графітове постійно притиснуто до наполегливої сталевого кільця. Між упорним кільцем і крильчаткою встановлено ущільнювальне гумове кільце. Висока якість виготовлення торців графітового і сталевого наполегливих кілець забезпечує надійне контактне ущільнення водяний порожнини насоса.
Для контролю справності торцевого ущільнення у верхній частині корпусу насоса є дренажний отвір. Вихід крапель рідини, що просочилася в порожнину підшипників, забезпечується через дренажний отвір в корпусі. Постійна текти рідини з дренажного отвору свідчить про знос і необхідність заміни зношених деталей ущільнення крильчатки. Закупорка дренажного отвору призводить до виходу з ладу підшипників.
Підшипники з одностороннім ущільненням. При складанні порожнину установки підшипників заповнюється на 1/3—1/2 об'єму мастилом Літол-24 (20...30).. В процесі експлуатації періодично потрібно поповнення через прес-маслянку в корпусі насоса змащення підшипників до появи її з дренажного отвору.

Рис. 2.21. Рідинний насос системи охолодження:
1— пылеотрзжатель; 2 — стопорне кільце; 3, 4 — шарикопідшипники; 5 — водоотража-тель; 6 — крильчатка; 7 — уплотнитсльиый сальник; 8 — вал: 9 — ущільнювальне гумове кільце; 10 — наполегливе сталеве кільце; 11 — шайба; 12 — гайка колпачковая; 13 — корпус; 14 — шків

Рис. 2.22. Гідромуфта приводу вентилятора:
1—передня кришка: 2—корпус підшипника; 3— кожух; 4, 7, 13, 17— шарикопідшипники; 5 — трубка корпусу підшипника; 6 — шліцевий вал приводу провідних частин гідромуфти; 8 — ущільнювальне кільце; 9 — ведене колесо; 10 — ведуче колесо; 11 — шків; 12 — маточина шківа; 14 — маточина вентилятора; 15— ведений вал; 16, 18 — ущільнення
Вентилятор осьового типу, п'яти лопатевий, створює регульований потік повітря через серцевину радіатора системи охолодження. Він крениться на ступиці веденого вала гідромуфти і розміщений в кожусі. При обертанні вентилятора кожух формує потік повітря, направлений через серцевину радіатора, і тим самим підвищує ефективність вентилятора.
Привід вентилятора гідравлічний з автоматичним підтриманням оптимального температурного режиму двигуна. Він складається з гідромуфти і регулятора-вимикача режиму її роботи.
Регулятор-вимикач забезпечує автоматичне зміна частоти обертання вентилятора, а отже, і його продуктивності залежно від температури рідини в системі охолодження шляхом регулювання кількості масла, що надходить у порожнину гідромуфти, а також при необхідності включення або вимикання вентилятора.
Гідромуфта встановлюється в передній частині двигуна співвісно з колінчастим валом в порожнині, утвореній передньою кришкою блоку (див. рис. 2.22) і корпусом підшипника. Ведучий вал в зборі з кожухом, ведуче колесо, маточина шківа і шків генератора, з'єднані болтами і обертаються в підшипниках, складають провідну частину гідромуфти. Вона приводиться в обертання від колінчастого вала двигуна за допомогою шліцьового вала. Ведене колесо в зборі з валом і закріпленим на ньому маточиною вентилятора, що обертаються в підшипниках, складають ведену частину гідромуфти. Гідромуфта ущільнені гумовими манжетами.
На внутрішніх тороїдальних поверхнях ведучого і веденого коліс є радіальні лопатки, відлиті разом з колесами. На провідному колесі їх 33, на веденому — 32. Межлопаточное простір коліс утворює робочу порожнину гідромуфти.
Передача крутного моменту з ведучого колеса гідромуфти на ведене колесо відбувається при заповненні робочої порожнини маслом. При працюючому двигуні масло, що надходить з нагнітаючої секції масляного насоса через канал регулятора-вимикача (див. рис. 2.19), потрапляє на лопатки обертового ведучого колеса, захоплюється ним, набуваючи при цьому кінетичну енергію. Надалі частинки масла, вдаряючись в лопатки веденого колеса, віддають їм енергію, забезпечуючи обертання ведених деталей і вентилятора. Частота обертання веденого колеса з вентилятором при постійній частоті обертання ведучого колеса залежить від кількості масла, що надходить у порожнину гідромуфти. Різка зміна частоти обертання колінчастого вала двигуна супроводжується прослизанням ведучого колеса гідромуфти щодо веденого, що знижує динамічні навантаження в приводі.
Гідравлічний привод забезпечує роботу вентилятора в трьох режимах: автоматичного управління, примусового включення і примусового відключення. Основний режим роботи вентилятора — автоматичний.
При роботі вентилятора в режимі автоматичного управління важіль встановлюється в положення «В». З підвищенням температури охолоджуючої рідини, що омиває термо-силовий елемент датчика, активна маса, що знаходиться в балоні термодатчика, починає плавитися і, збільшуючись в обсязі, що переміщає шток датчика і золотник. Останній, переміщаючись, відкриває підвідний канал в корпусі регулятора-вимикача, пов'язаний з нагнітальною магістраллю масляного насоса, і повідомляє його з відвідним каналом, забезпечуючи надходження оливи в порожнину гідромуфти і обертання вентилятора. Нагрівання рідини до температури 85.....90 °С призводить до повного відкриття підвідного каналу, максимальної подачі масла і граничної продуктивності вентилятора.
- Р/к сист. охолодж. (5 найм.) ФТОРсилікон синій (вир-во Україна) 5320-130001001131129095-omg
-20%Залишилось 8 днів740 ₴592 ₴Готово до відправки Оптом і в роздріб - Вимикач гідромуфти КамАЗ 740.1318210-010113141-omg
-20%Залишилось 8 днів713 ₴570,40 ₴Готово до відправки Оптом і в роздріб - Крильчатка вентилятора Камаз 740.130801201131153352-omg
-10%Залишилось 8 днів3 315 ₴2 983,50 ₴Готово до відправки Оптом і в роздріб - Патрубок радіатора КАМАЗ верхній силікон. (TEMPEST) 6520-130301001131156407-omg
-20%Залишилось 8 днів733 ₴586,40 ₴Готово до відправки Оптом і в роздріб - Патрубок радіатора КАМАЗ верхній силікон. (TEMPEST) 5320-130301001131156403-omg
-20%Залишилось 8 днів467 ₴373,60 ₴Готово до відправки Оптом і в роздріб - Патрубок радіатора КамАЗ нижній силікон. (TEMPEST) 6520-130302601131156406-omg
-10%Залишилось 8 днів696 ₴626,40 ₴Готово до відправки Оптом і в роздріб - Ролик направляючий КАМАЗ ЄВРО-2 (вир-во Україна) 9527-13072250113243-omg
-10%Залишилось 8 днів1 056 ₴950,40 ₴Готово до відправки Оптом і в роздріб - Патрубок радіатора КАМАЗ (компл. 3 шт.) (TEMPEST) TP.138701131139457-omg
-20%Залишилось 8 днів625 ₴500 ₴Готово до відправки Оптом і в роздріб - Патрубок радіатора КАМАЗ ЄВРО (компл. 2 шт.) (TEMPEST) TP.138801131139458-omg
-10%Залишилось 8 днів676 ₴608,40 ₴Готово до відправки Оптом і в роздріб - Патрубок радіатора КАМАЗ (компл. 3 шт. силікон) (TEMPEST) TP.133601131056153-omg
-10%Залишилось 8 днів1 375 ₴1 237,50 ₴Готово до відправки Оптом і в роздріб - Патрубок радіатора КАМАЗ ЄВРО (компл. 2 шт.силікон) STANDARD (TEMPEST) TP.1337.STD01131205657-omg
-10%Залишилось 8 днів1 058 ₴952,20 ₴Готово до відправки Оптом і в роздріб - Насос водяний 740 зб. (Китай), 740.1307010-02130719-avt
-10%Залишилось 8 днів3 111 ₴2 799,90 ₴Готово до відправки Оптом і в роздріб - Патрубок радіатора КАМАЗ ЄВРО (компл. 2 шт.силікон) (TEMPEST) TP.133701131048368-omg
-10%Залишилось 8 днів1 113 ₴1 001,70 ₴Готово до відправки Оптом і в роздріб - Патрубок радіатора КАМАЗ (компл. 3 шт. силікон) STANDARD (TEMPEST) TP.1336.STD01131205656-omg
-10%Залишилось 8 днів1 268 ₴1 141,20 ₴Готово до відправки Оптом і в роздріб - Коробка водяна (корпус термостату) 740.130317801131163798-omg
-10%Залишилось 8 днів3 300 ₴2 970 ₴Готово до відправки Оптом і в роздріб - Патрубок радіатора КАМАЗ (компл. 4 шт.) DK-13360113568962-omg
-10%Залишилось 8 днів653 ₴587,70 ₴Готово до відправки Оптом і в роздріб - Вязкостная Муфта з вент. 704мм, дв.740.50,51 з обичайкою (RIDER)01131101206-omg
-10%Залишилось 8 днів8 339 ₴7 505,10 ₴Готово до відправки Оптом і в роздріб - Фільтр масляний КамАЗ, ВАЛДАЙ, ПАЗ дв.CUMMINS 3,8 LF163520114816699-omg
-10%Залишилось 8 днів676 ₴608,40 ₴Готово до відправки Оптом і в роздріб - Вязкостная Муфта з вент. 660мм, дв.740.30, 740.31 (RIDER)01131101205-omg
-10%Залишилось 8 днів6 476 ₴5 828,40 ₴Готово до відправки Оптом і в роздріб - Вязкостная Муфта під вентилятор 660мм, дв. 740.30, 740.31 (RIDER)01131101209-omg
-10%Залишилось 8 днів6 348 ₴5 713,20 ₴Готово до відправки Оптом і в роздріб - Вязкостная Муфта під вентилятор 710мм, дв. 740.50, 740.51 (RIDER)01131101208-omg
-10%Залишилось 8 днів6 372 ₴5 734,80 ₴Готово до відправки Оптом і в роздріб - Насос водяной ЯМЗ ЕВРО-20113837549-omg
-10%Залишилось 8 днів3 182 ₴2 863,80 ₴Готово до відправки Оптом і в роздріб - Насос водяний ЄВРО-2 (дв. 740.30, 740.50)0113837550-omg
-10%Залишилось 8 днів1 739 ₴1 565,10 ₴Готово до відправки Оптом і в роздріб - Насос водяний КАМАЗ євро-3 (RIDER) 740.63-130701001131236544-omg
-10%Залишилось 8 днів2 445 ₴2 200,50 ₴Готово до відправки Оптом і в роздріб
Радіатор системи охолодження КАМАЗ
Якщо радіатор системи охолодження не працює, двигун перегрівається, що серйозно наближає його до капітального ремонту або повної заміни.
Вибираючи радіатор охолодження КАМАЗ, насамперед звертають увагу на кількість рядів. Від цього безпосередньо залежить швидкість охолодження рідини, що тече в радіаторі. За законом фізики відомо, що чим більша площа предмета, тим швидше охолодження, крім того проходячи більший коло антифриз швидше остигає. Таким чином, більша кількість рядів позитивно впливає на ефективність роботи.
КАМАЗы в экстремальных условиях быстро собирают грязь на передней поверхности радиатора охлаждения, что приводит к его перегреву. Не надо ждать пока стрелка указателя температуры зашкалит - чтобы увеличить срок службы радиатора охлаждения, достаточно его периодически протирать.
Причиной поломки радиатора может быть неисправность термостата, в результате чего охлаждающая жидкость начинает циркулировать неправильно. При этом, помните, что даже при бережном отношении, радиатор охлаждения КАМАЗ служит не более 10 лет, по истечению этого срока потребуется его замена.
У нашому центрі продажів «Автоградус» можна купити радіатори охолодження КАМАЗ від відомого виробника – Шадринский автоагрегатний завод (ШААЗ), виготовлених за унікальною технологією КупроБрейз. КупроБрейз – це виробництво радіаторів методом паяння твердим припоєм (мідний порошок з додаванням легуючих компонентів). Нова технологія виробництва дозволяє отримати радіатор охолодження КАМАЗ з високим ККД, зберігши міцність і легкість.
Радіатор опалення КАМАЗ
Радіатор опалення КАМАЗ підключений до системи охолодження двигуна, розміщується він попереду капота, під облицювальною панеллю КАМАЗ.
Система опалення забезпечує примусову подачу гарячого повітря до скла дверей, вітрових стекол, обличчя і ніг пасажирів і водія. Опалення КАМАЗ має складну будову і складається з радіатору, привода керування опаленням, трубопроводів обдування, розподільника гарячого повітря і інших деталей.
